
Of this stimulating journal focus on a single issue, nation, or region. Latin American Perspectives discusses and debates the politicalĮconomies of capitalism, imperialism, and socialism in the Americas. Al mismo tiempo, mantiene el cuerpo sexuado y subalterno de la mujer bajo la vigilancia de la mirada (global) patriarcal. La telenovela presenta una crítica de la sociedad patriarcal y la clase media-es por esto que muchas mujeres y personas de rango subalterno se identifican con ella.

Paradójicamente, esencializa la subordinación de la mujer a la vez que potencia a las videntes femeninas a descubrir y celebrar la agencia de su personaje principal. Visto de otro punto de vista, provee una experiencia común a sujetos desterritorializados y les sirve de base para discutir sus vidas diarias. La telenovela critica la victimización de las mujeres por los narcotraficantes y la hipermasculinidad de estos últimos a la vez que manipula estos temas para seducir y entretener con un espectáculo de sexo, drogas y una vida de lujos.

El análisis de un ejemplo particular, Sin tetas no hay paraíso del colombiano Gustavo Bolívar Moreno, revela un complejo diálogo entre la cultura popular, el discurso hegemónico sobre la guerra contra las drogas y la moralidad de la clase media. Las telenovelas centradas en el narcotráfico se han vuelto muy populares en los últimos años. The telenovelas offer a critique of patriarchal society and of the middle classes-this is why many women and the subaltern identify with it-but at the same time maintain the gendered body of (subaltern) women under the surveillance of the (global) patriarchal gaze. It paradoxically both essentializes women's subordination and sometimes even empowers female viewers to find and celebrate agency in its main character. From another perspective, it provides deterritorialized subjects a shared experience as a basis for discussion of their everyday lives. The soap opera critiques the victimization of women by drug traffickers and the latter's hypermasculinity while manipulating these issues to seduce and entertain with a spectacle of sex, drugs, and a life of luxury. When Catalina (Carolina Gaitn) is born, her father Albeiro Marn (Fabin. Study of one particular example of this subgenre, the Colombian Gustavo Bolívar Moreno's Sin tetas no hay paraíso, reveals a complex dialogue between popular culture and the hegemonic discourse of the War on Drugs and middle-class morality. Sin senos s hay paraso, also known as Sin tetas s hay paraso in Colombia.

Telenovelas (soap operas)' focusing on drug trafficking have become very popular around the world in recent years.
